TA STRONA UŻYWA COOKIES...


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim systemie.
Więcej informacji w naszej "polityce prywatności"

0
TWÓJ KOSZYK JEST PUSTY
189.00zł
Dodaj do koszyka

INFORMACJE


Contemporary artists reinvigorate the Still-Life tradition

This important, timely book reveals in over 400 illustrations how leading artists of the 21st century have reinvigorated a genre previously synonymous with 16th- and 17th-century Old Masters. These audacious new still lifes will redefine what it means to be a work of nature morte, or ‘dead nature’.

Whether in painting, photography, sculpture or video, contemporary artists have drawn on a tradition ripe with metaphorical and moral significance to create works of conceptual vivacity and striking beauty.

Michael Petry has structured the book according to the classic categories of the still-life tradition – Flora, Food, House and Home, Fauna and Death. Each chapter explores how the timeless symbol of the memento mori – a reminder of death, change and the passing of time – has been rediscovered for a new millennium.

Includes works by:
John Currin
Saara Ekström
Elmgreen & Dragset
Renata Hegyi
Damien Hirst
David Hockney
Gary Hume
McDermott & McGough
Beatriz Milhazes
Gabriel Orozco
Marc Quinn
Sophie Calle
Cy Twombly
Ai Weiwei
… and many more

27.50 x 23.00 cm
PLC (no jacket) with tipped on plate to front board
288pp
391 Illustrations, 366 in colour

Dostawa i płatności

wysyłka w Polsce:
15PLN - kurier DPD

wysyłka do pozostałych krajów
według cennika Poczty Polskiej
   Możliwość zamówień tel.: +48 662 703 012
NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Bądź na bieżąco z informacjami na temat kolekcji, nowych produktów i promocji.


Chcę otrzymywać informacje o ofercie i korzystać ze specjalnych promocji. Potwierdzam, że wiem o tym, że SEN NOCY LETNIEJ jest sklepem internetowym obsługiwanym przez Sen Nocy Letniej. i zgadzam się na przetwarzanie swoich danych osobowych - adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu w celu przekazywania ofert marketingowych